När du handlar hos oss ingår alltid moms det angivna priset. Vi levererar de beställda produkterna med PostNord tjänsten Skicka direkt där ni får avisering via e-post och eller mobiltelefon när och var paketet kan hämtas Vi kan också följa paketets väg och ser även när det hämtats ut. Nu är det fri frakt men ej fria returer.
Leveranstiden är normalt ca 1–3 arbetsdagar, beroende när på dygnet beställningen görs och förutsättningar för Posten (vid helger, semesterperioder och "Black friday" ökar leveranstiden någon dag.) Beställer ni fredag-söndag levereras det från tisdag. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt.
Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, exempel är på beställningsvaror men där får du reda på det i samband med beställning. Vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager. OBS! Om ni inte fått orderbekräftelse, se efter i er "skräpkorg" där den kan hamna ibland, annars lägger ni ett mail till info@bergstromsklader.se så skickar vi en ny. I de flesta fall finns den i "skräpkorgen" eller också är er "inkorg" full och bör tömmas.
Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till oss via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.
När du väljer Hämta själv i butik, betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i butikens kassa.
Har ni möjlighet att betala med swish eller kontant kör vi ut beställningen till er. Vi lämnar i er brevlåda eller ringer på vid dörren om så önskas (går paketet inte i brevlådan ringer vi på och lämnar över det vid dörren). Ni kan på er order längst ned under "Kommentar till er beställning" ange önskemål om leverans. Vi försöker efter bästa förmåga lösa det tillsammans.
När du väljer Hämta själv i butik, betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i butikens kassa.